Nőijóga – intimjóga


A Nőijóga a hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására. A fizikai testet a modern intimtorna hatákonyságával képes kezelni, míg az energetikai és mentális történésekhez a klasszikus jóga ősi, számunkra mégis újszerű szemléletével közelít.

A nőijóga órákra szeretettel várunk minden anyukát, kisbabájával, kisgyermekével együtt! Fontosnak érezzük, hogy támogassuk az édesanyák gyakorlását, közösségbe való visszatérését, hogy egyszerre tudjanak figyelni magukra és gondoskodni gyermekükről – és mindezt a jógaóra keretei között tehessék meg. Ez a megengedő, toleráns szemlélet közvetlenül is érinti, formálja a többi résztvevőt, hozzáállásukat önmagukhoz, és másokhoz egyaránt.

A Nőijóga hatásai: Gyakorlataink az altest energetikai rendszerét állítják helyre, megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait. Mobilizáljuk és erősítjük a csípőizületet, tanítunk görcsoldó relaxációs technikákat és ciklust  szabályozó  gyakorlatokat. 

Megtanítjuk,  tudatosítjuk  a  női szervekhez  kapcsolódó   érzeteket,  fejlesztve  ezzel  az  öngyógyítás képességét. A helyes légzés elsajátításával kiegyensúlyozzuk a hormonális működést, az idegrendszer és ezzel az érzelmek stabilitását.

A Nőijóga hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez.

 

Kinek ajánljuk?

Egészségeseknek

- akiknek gyenge a medence izomzata (megereszkedett szalagok, méh stb.)
- szülés előtt, akik gyermeket szeretnének
- szülés után, akiknek a terhesség alatt és szülés közben meggyengülhettek az alhasi izmai
- menopausa tüneteinek enyhítésére
- gyenge hüvely izomzattal rendelkezőknek (pl. levegős vagina)
- kötött, merev csípőjű hölgyeknek
- nehéz fizikai munkát végzőknek
- sportolóknak, akik rendszeresen szökdellnek vagy súlyt emelnek (pl. aerobik, futás stb.)
- erősen stresszes nőknek
- szexuális élet javítására


Egészségügyi problémákkal:

- görcsösen, rendszertelenül menstruálóknak
- inkontinenciára
- női szervi problémákra (petevezeték elzáródás, mioma stb.)
- aranyeres panaszokra
- szél, székletvisszatartási problémákra
- női hormonális gondokra

 

 

Képzési rendszerünk

A modern ember életritmusába legjobban a másfél órás foglalkozások illeszkednek, azonban a fejlődés fenntartásához a rendszeres óralátogatások mellett szükség van időről-időre egy koncentráltabb, elmélyültebb gyakorlásra is. A különböző képzések és tanfolyamok lehetőséget adnak, hogy változtass, fejlődj, mind fizikai, mind mentális szinten. Nem az erőfeszítések hozzák meg az eredményt, hanem a figyelem, a fókusz  áthelyeződése, ami új szemléletmódot, életvitelt hoz.

Minitanfolyamok»
Egy 3-4 órás tanfolyam új lendületet ad, segít az elméleti háttér megértésében és megalapozza az otthoni gyakorlást. Többnyire egy konkrét témában tartjuk a minitanfolyamot, a jóga egy fontosabb területével foglalkozunk különböző megközelítésekben.

 

 

Tudnivalók

A medencefenék izomzata

A medencét alulról 3 rétegben izomlemez zárja le. Ez az egyetlen vízszintesen elhelyzekedő izomlemez akaratlagosan vezérelhető harántcsíkolt izmokból áll: tudatosan tudjuk összehúzni, megfeszíteni és elernyeszteni. Tudatos edzésük, karbantartásuk nélkül ez az izom is meggyengül, kórós esetben elsorvadhat.  A záróizmok mellett nagy felületű oldalra kiterjedő izmoknak, úgynevezett támasztóizmoknak fontos szerepük van a húgyhólyag, méhtest és a végbél felfüggesztésében és helyben tartásában.

A nők medencekimenetele szélesebb, ezért nagyobb területet kell áthidalniuk az izmoknak, és a rajtuk áthaladó három kivezető cső miatt szerkezete gyengébb a férfiakéhoz képest. Az alsó testáji nyílásainkat (végbél, hüvely, húgycső) magába foglaló testtájat orvosi szóval gátnak nevezik.

A medencefenék izmainak feladatai:

• alátámasztja a hasüri szerveket
• zárja a medence kimenetet
• nyitja - zárja és zárva tartja a húgycső és a végbél nyílását
• részt vesz a hüvely tónusának megtartásában
• a szülés során az egyes izomrétegek egymás felett tetőcserépszerűen eltolódva „lágyrész toldalék-csövet” hoznak létre, amely lehetővé teszi és elősegíti a magzat szülőcsatornán való áthaladását

Mi okozhatja a gát izomzatának meggyengülését?

• terhesség, szülés
• erőlködés vizelet- ill. székletürítés alkalmával
• székrekedés
• nehéz súlyok rendszeres emelgetése  
• krónikus köhögés (dohányzás, bronchitis, asthma)
• túlsúly, elhízás
• általában a mozgáshiány, mozgásszegény életmód
• stressz

Ezen problémák megelőzésére illetve megszüntetésére javasoljuk a nőijóga órákon való rendszeres részvételt.


 

MANDALA JÓGASTÚDIÓK

Meggyőződésünk, hogy a jóga az egyik legjobb dolog, amit tehetünk magunkért és másokért.

 

Mandala Jóga Pécs | Mandala Jógakert Pécs

Nyugati | Liget | Deáktér | Újbuda | Pasarét

Szeged | Debrecen | Őrség

KAPCSOLAT

Mielőtt telefonálsz vagy írsz, olvasd el a
Gyakran ismételt kérdéseket!

 

Kompolti Hédi info(kukac)mandalajogapecs.hu
0670 311 1190 (H-P 9.00-17.00)

 

© Mandala Jóga Pécs Egyesület a Teljes Életért

 

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

Adtataidat az új jogszabályoknak megfelelően kezeljük! Itt tájékozódhatsz: GDPR 

 

ÁRAINK


90 perces foglalkozás: 1 450 Ft

BÉRLETEK:
10 alkalmas: 12 000 Ft
4 hetes: 13 000 Ft
Negyedéves: 30 000 Ft

Az első alkalom ingyenes!
Bejelentkezés nem szükséges!


Fizetési lehetőségek: készpénz, szépkártya