Rádzsa jóga - a tudati folyamatok megfigyelése, ellenőrzése és meghaladása

Egy átlagos rádzsa-jóga óra a Mandala Jógastúdiókban megszokott hatha-jóga órák felépítése szerint zajlik, azzal a különbséggel, hogy hosszabb meditációval fejezzük be, és a hangsúly mindvégig a tudati folyamatok megfigyelésén, elcsendesítésén van. Ehhez többé-kevésbé a nyolctagú jóga minden olyan tagját igénybe vesszük, amely egy jógaóra keretében gyakorolható, nevezetesen a testtartásokat és ülésmódokat (ászanákat), a légzésszabályozást (pránájámát), a figyelem visszavonását az érzékekről (pratjáhárát), a koncentrációt (dháranát) és természetesen a meditációt (dhjánát). Bővebben a meditációról>>

 

  A foglalkozások felépítése:
- elcsendesedés
- átmozgatás
- légzőgyakorlatok
- ászanák (testhelyzetetek)
- relaxáció
- pránájáma
- meditáció

Rádzsa jóga kép

 

A Patandzsali által felvázolt út a nyolctagú (astánga) jóga, melyet nagyszerűsége miatt rádzsa-jógának vagy királyi útnak is neveznek.

A rádzsa-jóga nyolc tagja a következő:

  I. JAMA
Erkölcsi parancsolatok, illetve viselkedési elvek: erőszakmentesség (ahinszá), igazságosság (szatja), tartózkodás a lopástól (asztéja), önmegtartóztatás (brahmacsarja) és tartózkodás a felhalmozástól (aparigraha). Ez az öt a nagy fogadalom (mahávrata), melyek gyakorlásával megadatik az, amiről lemondunk.
  II. NIJAMA
Az öntisztulás szabályai, illetve elvei: (külső és belső) tisztaság (saucsa), megelégedettség (szantósa), önfegyelem (tapasz), a szent iratok tanulmányozása (szvádhjája) és az Isten iránti odaadás (Ísvara-pranidhána).
  III. ÁSZANA
A megfelelő testtartás, mely Patandzsali szerint elsősorban arra szolgál, hogy hosszú ideig, zavaró testi tényezők nélkül tudjunk ülni meditációban. Az ászana akkor éri el célját, ha kényelmes és stabil.
  IV. PRÁNÁJÁMA
Légzésszabályozás, mely azon a felismerésen alapul, hogy a légzés és az elme működése összefügg, ami miatt a légzés szabályozásával az elme szabályozása is elérhető.
  V. PRATJÁHÁRA
A figyelem visszavonása az érzékektől, a nevek és formák világától.
  VI. DHÁRANÁ
Koncentráció, vagyis az érzékszervektől visszavont elme mozdulatlan állapotban tartása, egy pontra rögzítése.
  VII. DHJÁNA
Meditáció, melyben a meditáció bensővé tett tárgya teljesen kitölti a tudatosságot.
  VIII. SZAMÁDHI
Az elme békességének legfőbb állapota, különbségek nélküli tiszta tudatosság.

 

„Igazi Önmagunkban időzni az egyetlen valódi ászana.”


Bővebben a Rádzsa-jógáról>>

 

 


 

MANDALA JÓGASTÚDIÓK

Meggyőződésünk, hogy a jóga az egyik legjobb dolog, amit tehetünk magunkért és másokért.

 

Mandala Jóga Pécs | Mandala Jógakert Pécs

Nyugati | Liget | Deáktér | Újbuda | Pasarét

Szeged | Debrecen | Őrség

KAPCSOLAT

Mielőtt telefonálsz vagy írsz, olvasd el a
Gyakran ismételt kérdéseket!

 

Kompolti Hédi info(kukac)mandalajogapecs.hu
0670 311 1190 (H-P 9.00-17.00)

 

© Mandala Jóga Pécs Egyesület a Teljes Életért

 

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

Adtataidat az új jogszabályoknak megfelelően kezeljük! Itt tájékozódhatsz: GDPR 

 

ÁRAINK


90 perces foglalkozás: 1 450 Ft

BÉRLETEK:
10 alkalmas: 12 000 Ft
4 hetes: 13 000 Ft
Negyedéves: 30 000 Ft

Az első alkalom ingyenes!
Bejelentkezés nem szükséges!


Fizetési lehetőségek: készpénz, szépkártya